wtorek, 20 grudnia 2016

Co to jest primer? Jak się go używa i co on w ogóle robi? Czy jest koniecznym krokiem podczas wykonywania manicure?


Manicure hybrydowy gości na moich paznokciach już od dobrych kilkunastu miesięcy, co możecie obserwować lub już to robicie, na moim Instagramie. Wiele razy zostałam już zapytana o to, jak długo trzymają mi się paznokcie i jak to możliwe, że aż tak długo?
Otóż moje Kochane i Kochani. Nigdy nie miałam problemu z utrzymywaniem się na paznokciach lakierów, czy tych zwykłych, czy hybrydowych. Nawet żel i akryl gościł na nich przez długi czas. Jeśli zapytacie mnie, jak często zmieniam lakier hybrydowy, odpowiem Wam, że spokojnie co 4 tygodnie. Tak wiem, odrosty... Ale ja jestem bardzo leniwa, i wizja spędzenia 3 godzin przy paznokciach nie jest dla mnie świetnym rozwiązaniem na wieczór... 

Jak sprawić, by i Wasz manicure hybrydowy trzymał się tak samo długo? Odpowiedź brzmi - PRIMER.

Bardzo często dostaję pytania, co to takiego, co to daje, jak się go używa i mnóstwo innych pytań wynikających z Waszej niewiedzy ale także i ciekawości.
Postanowiłam rozwiać wszystkie Wasze wątpliwości i napisać Wam wszystko to, co wiem na temat primera.


Otóż primer to inaczej wytrawiacz płytki. Jest to płyn, który wytrawia i odtłuszcza paznokcie. Stosowany jest w przypadku manicure żelowego, akrylowego jak i zwykłych lakierów i lakierów hybrydowych. Primer znacznie zwiększa przyczepność lakieru do płytki paznokciowej oraz zapobiega powstawaniu grzybów.
Występuje w dwóch wersjach: kwasowej i bezkwasowej. 
Primer kwasowy to płyn ba bazie kwasu metakrylowego. Jego stężenie wynosi od 50 do aż 100%. Primer bezkwasowy zaś, jak sama nazwa wskazuje, kwasu w składzie nie posiada. Zawiera za to octan etylu.

Tak dla ścisłości - primer to nie baza. Nie zastąpi bazy pod lakier hybrydowy. Można powiedzieć, że primer to taka baza bazy. 
A jak go stosować?

Stosowanie jest proste. Zarówno w przypadku stosowania primera kwasowego, jak i bezkwasowego, postępowanie jest dokładnie takie samo. Należy jednak uważać, przy używaniu primera kwasowego. Nie należy wdychać jego oparów, gdyż działa drażniąco. Zarówno jeden, jak i drugi primer nakładamy jedynie na płytkę paznokcia w najmniejszej możliwej ilości. Jednym namoczeniem pędzelka spokojnie nałożycie primer na jedną dłoń, tzn pięć paznokci. Nie trzeba rozsmarowywać go po całym paznokciu, sam rozpłynie się tam, gdzie powinien. Koniecznie należy omijać skórę i starać się tak go używać by nie miał kontaktu ze skórą. Po nałożeniu nie utwardza się go w lampie! Należy dać mi jedynie kilka sekund - wyparuje, a jego właściwość będzie aktywna. Spowoduje, że płytka paznokcia będzie się lekko kleić, a lakier przylgnie go paznokcia na dobre.


Czy primer jest potrzebny i konieczny?
Jeśli nie masz problemu z utrzymywaniem się lakieru hybrydowego, a manicure nosisz spokojnie ponad dwa tygodnie, primer jest Ci totalnie niepotrzebny. Jeśli Twój manicure zaś trzyma się kilka dni, schodzi płatami, a przyczyną tego nie są zalane skórki paznokci a tłusta płytka paznokciowa - potrzebujesz primera.
Podstawowy podział primerów wygląda następująco: primer bezkwasowy stosuje się w przypadku płytki bezproblemowej, a primer kwasowy w problemowej. Jeśli jednak stosujesz primer kwasowy, a nie masz płytki problemowej nie robisz błędu. Uważaj jednak, by nie dawać go zbyt dużo. 

Mam nadzieję, że odpowiedziałam na wszystkie Wasze pytania, które często od Was dostaję, a Wasz manicure teraz będzie gościł na Waszych paznokciach znacznie dłużej ;-)
A może macie jeszcze jakieś pytania odnośnie paznokci hybrydowych?
Czekam na Wasze pytania i komentarze!
Buziaki ! :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz